tirsdag 17. august 2010

17. august 2010

Gud er fantastisk god mot deg og meg. For tiden har jeg blandt annet en jobb jeg er glad for, hvor jeg er mye alene. Hver dag har jeg anledning til å være med Jesus og lytte og lære om Gud gjennom han, både der og andre steder.

Da jeg var uten håp i et løgnaktig liv, gav Gud meg kjærlighet til Sannheten! Når jeg var knust og uten noe å skjule meg med for Gud, da var jeg åpen for å ta imot sannheten om Hans sanne liv og glede og fred. Det er vondt å være borte fra en du elsker! Kjære venn.. Søk å kjenne Gud tidlig. Kjenn hans ord og lytt etter det på skolen, hjemme, på badet, i senga, ved pcen og først og fremst når du leser hva det er skrevet om han i Bibelen! Vår himmelske Far bærer navnet Lysenes Far!

Jak 1:16-18 Far ikke vill, mine kjære brødre! 17 All god gave og all fullkommen gave kommer ovenfra, fra lysenes Far. Hos ham er ingen forandring eller skiftende skygge. 18 Etter sin vilje har han født oss ved sannhets ord, for at vi skal være en førstegrøde av hans skapninger.

Joh 15:5
 5 Jeg er vintreet, dere er grenene. Den som blir i meg, og jeg i ham, han bærer mye frukt. For uten meg kan dere intet gjøre.

Joh 15:7 Dersom dere blir i meg, og mine ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det. 8 I dette er min Far herliggjort at dere bærer mye frukt, og dere skal bli mine disipler. 9 Likesom Faderen har elsket meg, så har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet. 10 Hvis dere holder mine bud, da blir dere i min kjærlighet, likesom jeg har holdt min Fars bud og blir i hans kjærlighet. 11 Dette har jeg talt til dere for at min glede kan være i dere, og deres glede bli fullkommen. 12 Dette er mitt bud at dere skal elske hverandre, likesom jeg har elsket dere. 13 Ingen har større kjærlighet enn denne at han setter sitt liv til for sine venner.

Gud valgte å vise seg selv i person i Jesus. Bli kjent med Jesus, følg han, sitt ved føttene hans og lytt, se hva han har gjort og gjør.

Narkomane, prostituerte, tiggere, selvmordskandidater som har sett livet sitt ruinert har fått sett en sannhet som vi andre ikke har så lett for å se. De har fått sett, smakt og kjent at livet uten Sannheten ikke vendte noe godt tilbake. Løgnens far har lurt dem bort fra Gud. Kanskje også gitt dem vrangforestilling om ham. For en rikdom for livet å kunne få avslørt all løgn! Men hva håp har man da igjen når man ikke kjenner Sannheten? Jesus blandt svake i samfunnet har gjort inntrykk på meg siden den første tiden min i livet med han.

Fil 2:16 Dere skinner blant dem som lys i verden, 16 idet dere holder fram livets ord...

Ingen kommentarer: